Roca – Kupaonice budućnosti – KIK br.44 proljeće 2017

Roca – Kupaonice budućnosti – KIK br.44 proljeće 2017

Share

ROCA – Kakve će biti kupaonice budućnosti?

 

Roca - KIK br.44 proljeće 2017
Roca – KIK br.44 proljeće 2017

Odgovor na ovo pitanje dobili smo na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu prilikom predstavljanja međunarodnog dizajnerskog natječaja ‘jumpthegap’ na koji se mogu prijaviti i mladi hrvatski dizajneri i arhitekti do 35 godina.
Na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, 28.02. ove godine, održan je prvi ‘jumpthegap talk’ susret u Zagrebu. Uz predstavljanje ‘jumpthegap’ natječaja održan je okrugli stol na temu ‘Kupaonice budućnosti’ u kojem je sudjelovao i Josep Congost, direktor Roca Centra za dizajn i inovacije te član žirija ovogodišnjeg, sedmog izdanja ‘jumpthegap’ natječaja. „Pripremiti kupaonske prostore za današnje i sutrašnje potrebe korisnika vrlo je kompleksno i zato je ovo natječaj o novim idejama. Idejama u koje će biti implementirane nove tehnologije. Za sudjelovanje je potrebna inovativna i svježa ideja koju treba pametno prezentirati i navesti zašto je relevantna za budućnost“, izjavio je direktor Roca centra za dizajn i inovacije, Josep Congost.
Na okruglom stolu održanom na temu ‘Kupaonice budućnosti’ etablirani stručnjaci iz područja dizajna i arhitekture podijelili su s prisutnima svoje vizije stvaranja novih, inovativnih i održivih arhitektonsko-dizajnerskih rješenja i koncepata u dizajnu kupaonskih prostora. Iskoristili smo priliku i porazgovarali s g. Josepom Congost o njegovoj dugogodišnjoj karijeri u Roca Grupi, zahtjevima i navikama korisnika, promjenama koje su se dogodile u dizajnu i novitetima koje možemo očekivati u kupaonicama u budućnosti.

Roca - KIK br.44 proljeće 2017
Roca – KIK br.44 proljeće 2017

Radite kao direktor Roca centra za dizajn i inovacije gotovo 20 godina. To je prilično dugo razdoblje u kojem ste svjedočili različitim promjenama u dizajnu, tehnologiji i navikama korisnika. Što biste izdvojili kao najznačajnije promjene koje su se dogodile u zadnjih 20 godina u ova tri segmenta?Nekad su rješenja za kupaonice proizvođači nudili kroz kolekcije koje su obuhvaćale sve potrebne proizvode: umivaonik, bide, WC školjku, kadu ili tuš. Standardi se mijenjaju. Danas kupac traži specifično rješenje za svoje potrebe i želje, pojedinačni proizvod neovisno o kolekcijama. To se dogodilo zbog uvođenja novih materijala i tehnologija, a rješenja koja su se pojavila u kupaonicama na neki način su promijenila i utjecala na potrebe korisnika.

Roca - KIK br.44 proljeće 2017
Roca – KIK br.44 proljeće 2017

Danas razgovaramo o kupaonicama budućnosti. Kako Roca vidi kupaonicu u budućnosti? Što korisnici mogu očekivati?Jedna od velikih promjena biti će plug-in mogućnost u WC školjkama, tušu, kadi ili umivaoniku. Danas je sveprisutna kućna automatizacija, povezivost elektroničkih uređaja u kući i njihovo upravljanje putem aplikacija na pametnim telefonima. Ovaj trend polako dolazi i u kupaonice, a WC školjke i umivaonici time će postati povezivi uređaji, poput hladnjaka ili pećnica. Putem senzorske tehnologije moći će se pratiti određeni parametri o zdravstvenom stanju korisnika. Podaci će biti dostupni preko aplikacije na mobilnim uređajima. Također biti će moguće praćenje ispravnosti proizvoda koje korisnik koristi. To je budućnost kupaonice.

Korisnici danas mogu opremiti kupaonicu potpuno individualno, prema vlastitim željama. Što obično očekuju od proizvoda za opremanje kupaonice: dizajn, funkcionalnost, učinkovitost, ekološki aspekt… ili sve zajedno?Korisnici danas zahtijevaju mnogo stvari. Izdvojio bih 6 najvažnijih. Prvo ergonomija i komfor, zatim sučelje proizvoda, ušteda vode, arhitektura proizvoda, lako održavanje proizvoda, postizanje higijene za naše tijelo korištenjem proizvoda i emocije. Svaki proizvod u kupaonici treba buditi u korisniku pozitivne osjećaje, osjećaj ugode i biti koristan.

Koliko danas emocije utječu na prodaju proizvoda?Emocije su danas sve i bitne su za prodaju proizvoda iz različitih industrija. Odluku kupnje, kupac bazira 50% na emocijama, 40% na funkcionalnosti i 10% na cijeni. Emocije su ključne u dizajniranju novih proizvoda.

Roca - KIK br.44 proljeće 2017
Roca – KIK br.44 proljeće 2017

Koji su ovogodišnji trendovi u uređenju kupaonice?Trend ove godine i nekoliko sljedećih sigurno će biti kombiniranje različitih materijala, uvoditi će se mnogo novih materijala, kompozitnih materijala.

Što biste izdvojili kao vodeći proizvod Roca Grupe?WC tuš je inovacija koja osim tehnoloških noviteta i spajanja funkcije dva proizvoda (bidea i WC školjke) u jedan, ujedno utječe i na navike ljudi. Taj proizvod donosi veliku promjenu u iskustvu korištenja. Ovaj proizvod ima sve veći rast na europskom tržištu, dok je u Japanu i na nekim istočnim tržištima već dobro poznat. Tendencija je da kod preuređenja kupaonice kupci žele u svojoj kupaonici najnovije proizvode, a time će rasti i prodaja WC-tuševa.
više o proizvodima Roca na www.hr.roca.com ili u magazinu Kuhinje i kupaonice na svim kioscima

Share